Folkrádió

Fórum

Sziasztok! Mostanában csapott meg a népezene szele. Már egy ideje klarinétozom. Szeretném tudni, hogy a klarinét a magyar népzene mely tájegységein fordul elő, és hogy milyen zenekari összeállításban.

Kovács József

Új hozzászólás írásához be kell jelentkezni. Ha még nem regisztráltál, itt megteheted.

Kapitany Renata - 2007. május 28., 15.45

Üdvözlet
Tudom, hogy meg volt már említve a fórumon a rábaközi zene,de szintén kezdő lévén, a kérdésem mégis az, hogy mennyire elfogadható a klarinét a rábaközi zenében? Előfordul,vagy egyátalán nem jellemző arra a környékre? előre is köszönöm...

Sebe Kriszta - 2007. április 3., 14.02

Sziasztok!
Most látom csak, hogy van klarinétos fórum...
Teljesen kezdő vagyok (okt. óta nyúzom), és alapvető ismerethiányaim vannak. Szerencsére Széles Laci néhány emiljével már sokat segített, de azért még van mit kérdeznem... :) Pl. hangzóanyagbeszerzéssel még mindig gondban vagyok. Elsősorban a dunántúli területekre (Rábaköz, Duna-mente) tudtok ajánlani olyan CD-t, amin klarinétos is játszik? (Ha lehet, beszerzési forrással együtt.) Valamint: Pécsett nincs népzenés zeneiskola, de többen mondták, hogy táborban sokat lehet tanulni. Tudtok olyan tábort, ahol kezdőkkel is foglalkoznak? (A karácsonyi Méta-koncerten Csávás Attilát kérdeztem, ő a Méta-táborral kapcsolatban Salamon Beához irányított :), a honlapon meg az van a táborról, hogy haladókat oktatnak csak.) Körtének meg köszi a tippet a nádakról!
Kriszta

Salamon Beata - 2007. április 2., 12.29

Keressétek Gera Attilát (MÉTA egy.) és Csávás Attilát (Bekecs egy.)!
Egyikük Zeneakadémiát, másikuk Tanárképzőt végzett klarinét szakon!
Hál­istennek már ilyen zenészek is vannak köztünk!

dr. Kosnás Attila - 2007. március 13., 12.28

Sziasztok!