Folkrádió

Eladható formában tanítják a néptáncot

A magas minőségi célok, szakképzett tanárok, folyamatos továbbképzés, a pedagógiai módszertan állandó szinten tartása, frissítése: ezek a hívószavai a Pápai Református Kollégium Tánc-Lánc Alapfokú Művészeti Iskolájának – derült ki a kávéházi beszélgetésen a minap.
A város református műhelyeinek, intézményeinek szereplőivel indult kávéházi beszélgetéssorozat legutóbbi vendége Müller Anita és testvére, Robotkáné Horváth Tünde, a Pápai Református Kollégium Tánc-Lánc Alapfokú Művészeti Iskolájának igazgatója és igazgatóhelyettese volt, akivel Mátyus Aliz író, szerkesztő, szociológus beszélgetett a Pannonia Reformata Múzeumban.

A háttérben, főleg a gazdasági, adminisztratív ügyeken dolgozó Robotkáné Horváth Tünde elmondta, már általános iskolásként eldöntötte, hogy a Táncművészeti Főiskolán tanul tovább, azonban szülei nem engedték a falusi kislányt a fővárosba. Ezután, habár szeretett a gyerekekkel lenni, mégsem talált magára az óvónőképzőben. Érettségi után egy családi összejövetelen Bakó Ildikó mesélt neki az – immár 38 esztendős múltra visszatekintő – Vadvirág Néptáncegyüttesről, melyben 1984-től kiteljesedett, a néptánc lett az élete. Kisvártatva Müller Anita és férje, Müller Zoltán is csatlakozott a közösséghez.


A felfogásban, erkölcsi mércében, hitben azonos, egymásra mindig számítható testvérpár 1989 óta foglalkozik az utánpótlás kinevelésével az együttes számára, 1999-től intézményes keretek között, a Dunántúli Református Egyházkerület fenntartásában. Mint mondták, különböző személyiségként remekül kiegészítik egymást, mert Müller Anita mindig pozitívan gondolkodik, motivál, a valóságtól elrugaszkodva ötletel, míg Robotkáné Horváth Tünde a realitás talaján maradva az esetleges hibákra, buktatókra figyel.

Müller Anita megjegyezte, intézményük hívószavai a magas minőségi célok, szakképzett tanárok, folyamatos továbbképzés, a pedagógiai módszertan állandó szinten tartása, frissítése. A versenyképességhez fel kell venniük a tempót, eladható módon kell tanítaniuk a néptáncot. Emellett egyházi értékeket képviselnek a nevelésben, a kommunikációban. Kiemelték kollégáik áldozatos munkáját, a több mint 400 diákot oktató iskola családias légkörét. Saját iskolájukon túl pedagógusaik mintegy 2500 tanulóval foglalkoznak a Klebelsberg Központ iskoláiban. Távlati terveik között szerepel az egyetemi szintű néptáncképzés, pedagógusaik számára mesterképzés, illetve egy professzionális táncszínház létrehozása.


Laskovics Márió

Veszprém On-Line, 2019. május 9.