Az év legizgalmasabb digitális összművészeti projektje

A három összetevős haditerv első elemének keretein belül a hátrányos helyzetű, többnyire roma gyerekek felzárkóztatásával foglalkozó Bagázs Közhasznú Egyesülettel karöltve elektronikus zenei workshopokat szerveznek az egyesület bagi és dányi telephelyein, ahol az AZVLM csapat egyik tagja, Makay Anna (MA’AM) vezényletével egy kísérleti album is készül a helyi gyerekek közreműködésével. Az ősz folyamán megjelenő lemezből származó bevételeket az AZVLM a Bagázs munkájának segítésére ajánlja fel.

 A projekt második állomása a kreatív kódolással, színházi és múzeumi vizuális instalációk készítésével foglalkozó XORXOR-ral való kollaboráció, melynek keretén belül egy digitális táncház szoftver lát napvilágot. Hogy mi? A projekt leírásában a következőket olvashatjuk a kezdeményezésről:

A technológiai hátteret egy szenzor biztosítja, amely rögzíti a résztvevők betanult mozdulatait, a táncolók mozgását. A résztvevő mozgás közben látja saját magát, pontosabban saját virtuális avatarját, illetve a többieket is, akárcsak ha egy tükör előtt táncolnának közösen.  A  szenzor a kifejlesztett szoftver segítbeláségével felismeri az emberek körvonalát vagy csontvázát, detektálja a mozgást, ebből pedig egy virtuális sziluettet rajzol, amiből animáció  készül. Az egész installáció lenyomatot ad az eseménynek, akár egy Facebook eseményen való részvétel, a virtuális jelenlét pedig plusz motivációt jelenthet a néptáncba való bekapcsolódáshoz, így az értékőrzés fontosságára hívja fel a figyelmet.
A kampány utolsó fejezete pedig a digitális művészet valóságba emelése.

Ha az égiek is így akarják, november 21-én egy élő eseményen bárki kipróbálhatja az interaktív táncházélményt és a zenei workshopot, valamint az ősz folyamán rögzített kísérleti zene album meghallgatása mellett koncertekre is sor kerül majd.

És a lényeg: a szerteágazó összművészeti kampány életre hívásához az AZVLM a közösség segítségét kéri: a három projekt megvalósításához 500 000 Ft-ra lenne szükségük, ehhez pedig egy FundRazr oldalon keresztül bárki, bármilyen összeggel hozzájárulhat, hogy az izgalmas művészeti kísérleteken túl a digitális művészet oktatásba való integrálásán és a népzene 21. századi reformálásán túl a hátrányos helyzetű gyerekek felzárkóztatását is támogassák. A felajánlott összeg méretétől függően pedig különböző ajándékok is járnak a jótékonykodásért, úgy mint az év valószínűleg legkülönlegesebb kísérleti lemeze vagy belépő a novemberi AZVLM-eseményre.

Csóka Ágnes

text