András Mihály, az együttes igazgatója, művészeti vezetője elöljáróban elmondta: a korábbi években rendszeresen tartottak nyílt napokat az együttes székházában, amikor iskolás csoportokat fogadtak. A világjárvány nem engedi, hogy ezeket a nagy létszámú látogatásokat megszervezzék, ám így is fontosnak tartották, hogy a sajtó segítségével bepillantást engedjenek munkájukba. Az igazgató beszámolt arról, hogy a közelmúltban háromnapos belső szakmai vizsgát tartottak.
„Olyan komoly eredményeket láttunk a kollegáink táncában, fizikai felkészültségében, hogy felbuzdultam, hogy ha valaki bekukucskál hozzánk és látja ezt, vajon mit gondol rólunk. Remélem, hogy szépet és jót látnak” – fogalmazott.
Az együttes tagjai Szabó László tánckarvezető irányításával különböző gyakorlatokat és táncprodukció-részleteket mutattak be. A bemutató erőnléti gyakorlatokkal kezdődött, külső szemlélőnek fájdalmasnak tűntek a komoly fizikai kondíciót igénylő feladatok, ám a táncosok látszólag könnyedén teljesítették azokat.
A fizikai gyakorlatok után előtérbe kerültek a tánctechnikai feladatok. Ritmusfeladatok, bokázások, forgástechnikai gyakorlatok, fordulások, pörgések, ollózások váltották egymást. A táncosok katonás rendben hajtották végre a legbonyolultabbnak tűnő mozdulatokat is.
A tánckar bemutatott egy Szabó Júlia által összeállított ritmusetűdöt is, amelyben a ritmikán túl a kéz és láb függetlenítése és a térhasználat is szerepet kapott. Ezt követően a tánckar női tagjai is bizonyíthatták technikai felkészültségüket, és kilenc kalotaszegi legényes pontot jártak ki, amely után természetesen a férfi táncosok is bemutatták ugyanezt. A vizsgákon bemutatott, szabadon választott táncanyagokból is kaptunk egy csokorra valót, majd egy sóvidéki koreográfia zárta a programot a Zeng a lélek, zeng a szó című előadásból.
Farkas Endre